thetillie

Isn't it obvious now?

Kategori:

Har suttit och sökt jobb, suttit i telefonkö, har kramp i armen och mitt öra är helt ömt. Jag har redan druckit en kopp Mango te, Men jag ska ta en till och spela lite Super Mario!  





Har ni någonsin kollat på "Det okända"?  Jag brukar kolla de på, men gillar det englska mer. Jag tror lite lite lite på de. inte på allt, men jag har svårt, och vill inte, tro att man bara dör, inte finns mer alls. Så jag tror på ett liv på andra sidan på sätt och vis. (jag tror iofs på mycke^^)

Men Jag har både min farfar, Gamelmormor, Gamelfarmor och Gamelmorfar, Gamelfarfar (på både mammas och pappas sida) och Gamelmorfar Helmer på andra sidan. Och jag tror verkligen att dessa personer som betyder så mycket för så många inte har det bättre nu än innan. Så många minnen från när man var liten. När det alltid luktade nybakat hos gamlefarmor Karin, för att hon alltid stod och bakade när man kom dit. Spelade ingen roll om man vart där dagen innan, hon bakade iaf! Jag vart så lite när dessa person fanns att jag är osäker på om det är minnen eller att jag fått det berättat eller sett kort.

Detta var iofs inte vad jag hade tänkt säga, utan Jag kollade på "Det okända" och där är min mormors syster Anita. Så då blir det självklart att jag verkligen kollar och lyssnar riktigt. Och efter halva programet så säger tjejen som pratar med dom på andra sidan, "Du har din mamma på anda sidan?"  Min gamelmormor.  Och hon berättar om henne precis som faktiskt va riktiga.
Finns självklart delade meningar om hur sånt funkar, men jag vill tro på det eftersom hon mådde bra och inte sorgsen. Hade varit underbart att kunna säga något att berätta att man saknar dom. Och fråga om dom har träffats igen mormor och morfar helmer.  Det hade varit den perfekta fortsättningen på deras bok.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: