thetillie

Guten Morgen alle meine liebe Freunde!

Kategori: Tillie

I morse när jag vaknade i en mega säng och låg kollade nya appar till mobilen så hittade jag en app som heter Languages, alltså en app som ska lära dig språk på ca 12 timmar. (kanske mer kollade bara på ett språk) Den e på engleska men det är ju inga problem. Så jag bestämde mig att lära mig ett av dessa språken. Och varför då inte Tyska när min pojkväns släkt kommer därifrån och jag tror att han mormor skulle bli super glad om jag nästa gång vi sågs kunde hälsa riktigt på tyska;) Fjäsk? nääääj bara roligt å göra någon annan glad! :D
Jag kanske ska ta med mig mobilen ut och sätta mig i solen och lära mig tyska. 
Så om ni hör en tjej sitta vid havet och snackar dålig tyska för sig själv så har ni hittat mig;) haha




Har haft en helt super duper bra påsk helg!

Skärtorsdagen hade vi mysig grillkväll hos Stefan, Danny, Carro, Erik och vi. Kollade på tv och hade trevligt.
Långfredagen åkte vi hem till mina föräldrar och åt påskmat så det stod härliga till plus att mormor hade gjort en riktigt god påsktårta. Vi fick påskägg också! Efter att vi lämnat av mormor hos sig och jag hämtat filmerna vi skulle lämna tillbaks tog vi en härlig promenad genom stan och runt fästningen. Jag försökte hålla mig vakne under BB men det gick dåligt. ^^
Påskaftonen åkte vi till Kungsäter och åkt mer god påskmat med Stefans familj. Där jag tror alla hade gjort något så alla hjälpte till och fått ihop maten. Gött vare! Sen blev det fest hos Malin. Lite för mycket dricka kanske. Men hade riktigt trevligt.
Påskdagen gjorde vi inte så mycket jag va hemma en sväng och fixade lite. Sen åkte vi med Danny och Carro till Hästhagen och grillade korv. Jag sov hemma och vaknade i solen.. typ seriöst. Helt omöjligt att somna om när solen väl gått upp och man vaknar kl 6.. Haha
Annandag Påsk Malin och jag drog och satte oss vid havet runt 12 och va ute till klockan va 18. Vi köpte med oss sallad och till efterrätt blev det glass och sen fick vi super god sockerkaka hos Sanna! Jag köpte med mig hallon och yoghurt, det blev kvällsmaten för oss. Och nu kom jag även på att vi har varit ihop i heeeela 10 månader;)  och en dag nu då. haha Det får vi la ta och "fira" lite en dag i veckan kanske. Picknick har jag planerat in en dag när det inte är någon träning ivägen.:)

Idag.. Vill ut i solen! Men jag brände mig igår en del.. Men kan ju iofs sola rygg och ben .. Ansiktet får jag chilla med lite och armarna. Haha Stefan satt å skratta åt mig massor igår..=( haha Fast ja jag förstår han hade gjorde åt han om han va så röd som jag är^^

Men nu ska jag dra igånr. Ska faktiskt spela lite nu. Sen har jag massor att göra idag!!


Ha en underbar April dag!

(Tyvärr blev det inte mycket foton denna helg. Måste bli bättre på de.. Från och med nu ska jag fota meeer!)




Här är en från fredagens kvälls promenad iaf

Kommentarer


Kommentera inlägget här: