thetillie

En sak jag tror ingen vet om mig

Kategori: Tillie

När jag var liten hade jag öroninflammation ungefär lika ofta jag fick ny blöja.. Så dessa ständiga inflammationer i öronen fick läkarna och mamma att diskutera om dom skulle sätta in rör i öronen, för att hindra inflammationerna. Men av någon anleding jag inte minns så blev det inga rör.
Men mamma satte igång att ge mig ett tillskot som hette "sol" (fast jag tror inte riktigt det hette sol. utan säkert något annat eller något mer:P) eller något, minns att jag tyckte det va jätte gott, som apelsinjuice fast lite starkare.  Och från och med att jag började dricka detta varje dag, en matsked, så försvann öroninflammationen mer eller mindre helt, jag har haft det någon gång i tonåren.

Men resultatet till alla öroninflammationerna jag hade som liten har gjort att jag har fått sämre hörsel, vilket jag aldrig har tänkt på så mycket fören de senaste åren. Då jag har svårt att höra tv eller radion när andra tycker att det är lagom ljud. Kan även ha svårt att höra vad folk säger:P

Så massa öroninflamationer som liten = sämre hörsel som vuxen^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: