thetillie

1234!

Kategori: Foton

December som alltid har varit en av min fsvorit månad, men iår har jag bara blivi besviken.
Förra året var här vitt och julgit. Nu är här blåsigt, ruggigt, pissigt och inte alls julgit!
Snön känns långt borta och julen känns lite små stressig och jag kan tala om för er att våra jular alltid är stressiga då vi åker runt 10 mil varje JULAFTON(!!) morfar på ena hållet, mormor på andra. Fram och tillbaks hämta å lämna
Och i år då vi ska försöka oss på att fira jul med både min familj och S familj så har vi (jag) ett par mil till att köra. Okej, jag har valt det själv, för jag tycker att om S hänger med mig några timmar tycker jag att jag iaf kan hänga med å säga hej till hans familj.

Jag har iosf aldrig riktigt upplevt en ostressig jul, eller jo någon år var det då vi firade jularna upp i Sälen med bara familjen, mamma, pappa, Frida och jag. Då var det julpysel i storstugan vid backarna för barnen och julmingel för de vuxna. Då vi sent på kvällen tog våra sparkar och satte ihop alla sparkarna, för så hade både mamma och pappa gjort när dom va små, och åkte tillbaks hem ner förbacken, in med alla blöta kalla kläder i bastun och i säng med oss små. Och minnet om hur vacker och fint allt var när vi vaknade dagen efter får mig att få en klump i halsen av glädje.
Okej tro inte nu att mamma och pappa hade julpyntat och fixat hela natten som i en riktigt julfilm, no no! Julpyntades det så var Frida och jag med! Det ända mamma och pappa har fått sätta i våran jul gran sedan vi kunde stå är ljusen för det är så HIMLA tråkigt!

Det vackra var att allt var så enkelt man va överlycklig över att få öppna sista luckan i kalendrarna, titta på sista julkalender avsnittet, och titta på jullovmorgon. Jul frukost och sen kasta sig på kläderna och ut och leka i snön! Det är snön som gör att julafton bli vacker, jul granen dom nära och kära som gör att det är underbar och Kalle Anka som gör att det ÄR julafton!

Och som vanlig kom jag av mig heelt och minns inet rikrigt vad det var jag ville få ut av det här inlägget!... Suuck! En tanke ger mig en ny och den tanken ger mig ännu en ny och så vidare.. Jaja Nu ska jg torka håret och se om jag vågar se mig i speglen.. Troligt är det ingen som helt skillnad. brukar inte bli de:P haha

Aja bara 18 dagar kvar till Dopp i grytan! Vad längtar ni mer efter på julafton?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: