thetillie

Chobits

Kategori: Helgen

Har ni hört talas om Chobits innan?

på Wikipedia skriver som så här:
Serien beskriver en värld där datorer tillverkas som mänskliga dockor (s.k. "Persocoms) som lever tillsammans med människor, något som blir mer och mer populärt. Huvudpersonen i Chobits, Hideki Motosuwa, drömmer själv om att skaffa en egen Persocom till den dag han först hittar Chi(i).

Jag vet inte riktigt hur det kom sig att jag började läsa Chobits, antar att det va när jag va helt inne i D.N.Angel och va och letade efter den senaste boken , (som jag fortfarande väntar på..) då jag såg böckerna med Chobits. Den såg så himla söt och gullig ut att jag inte kunde ställa tillbaks den i hyllan, utan köpte första boken, åkte hem och läste ut på en kort stund (detta är ju en manga serie så det är myyycket bilder i den.) Dagen efter åkte jag och köpte dom andra 7 böckerna och läste ut. haha Nu är dom till salu dock eftersom jag inte kommer läsa dom igen. Men igår fick jag reda på att Chobits har gjort till en anime, så jag letade upp den och nu ska jag kanske spendera en tid i soffan och kolla på den. 

Vad jag önskar att jag skulle kunna måla så här!!





Om det inte blir så att någon vill hitta på något, vilket jag hoppas för jag har en sån där dag som jag vaknade ut tråkad och viste att jag inte skulle palla vara hemma själv hela dan. :P
(så kan ju hoppas att min kille ska fråga om jag vill hänga med till hans bror och fika... om han nu själv ska dit:))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: