thetillie

På tal om..

Kategori: Tillie

I förra inlägget om att bli en vuxen kvinna.. Jag får mer och mer vuxen poäng för var dag som går här nu tycker jag. Om inte annat "sambo" poäng, även fast vi inte ens är de^^
Mer eller mindre varje dag i närmare en månad kanske, har jag haft mat mer eller mindre klar och på bordet när min slitande arbetare kommer hem! Och jag gillar det extremt mycket. Lovar att någon skulle komma med Varför lagar inte han mat? Städar och tvättar du också eller?
Jag lagar maten för att jag tycker det är både roligt och jag har mer tid på mig än han, Då jag jobbar till senast 14 på dagarna då jag har två jobb. Så jag hinner med att göra en massa saker innan han hinner hem. Så varför inte lixom? Klart ibland har jag mat torka och då blir det kanske så att han fixar^^
Han städar, det är ju faktiskt hans lägenhet..  Kan hända att jag tar fram damsugaren någon gång när det ligger högar med mitt hår på golvet..
Tvätten fixar oftast jag. Det för att jag använder med kläder och får panik när det mesta ligger i tvättkorgen fasten jag har massor med kläder kvar^^

Men det var vuxen poäng jag snackade om nu ju. Jag tänkte på det igår. Vi har sten uppgång till dörren och på baksidan som uteplats (om någon förstår vad jag menar) Och det växer fram gräs och så där. Så av någon skum anledning har jag fått för mig att ta bort de, eftersom det är så mycket snyggare utan.
Det roliga med det är att mamma och pappa många sommrar, så länge jag kan minnas, har försökt med allt för att jag ska hjälpa till med det hemma. Allt från att betala per timma till att  jag får utegångsförbud om jag inte hjälper till. Haha DEt hjälpte la lite med pengarna, men utagångsförbud har jag då aldrig haft. Och då gjorde jag det väldigt sällan och dåligt^^ Men nu är det faktiskt lite rogivande att sitta där på kvällarna och försöka rycka upp grästussar och ogräs^^


Men nu ska jag ta bort en vuxen poäng och höja musiken lite och dansa runt medans jag fixa bort sängkläderna och slänger in en tvätt innan jag drar och jobbar på El-skandia! :D

(ps. sitter helt förrvirrad och försöker förstå mig på en sak jag ska köpa till .............. OMG säger jag! Vart är alla mina nörd kompisar?!)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: