thetillie

World of Warcraft

Kategori: CRAVINGS

Idag när jag kom till jobbet, så var det några av gubbarna som var i en ivrig diskution om World of Warcraft. Jag som kom in mitt i har ingen aning om hur det började, men något om att någon av deras söner spelade och lade ner enligt dom alldeles för många timmar åt spelet varje dag. Så när jag kom in, så frågade dom mig direkt.
-Tillie har du hört talas om WoW?
-Mjo det har jag, hehe spelar det faktiskt.
-Jasså?
- Jao.
-Trodde inte tjejer spelade sånna grejer, det är ju så våldsamt.


Haha, ja vi fortsatte ett bra tag innan jag va tvungen att sätta i gång. Men det fick mig att tänka, när man hör någon prata om wow, jag tror aldrig jag hört någon tjej säga något om det förutom att deras kille spelar och att det förstör deras förhållande eller på något annat sätt gnälla på spelet att dom inte förstår det roliga.
Grejen är att jag för mindre än ett år sedan hade samma inställning, men började väl att inse att intressen är intressen, Alla älskar inte att spela gitarr, måla, shoppa, träna eller porrsurfa. Så när jag blev ihop med min kille viste jag ju långt innan att han spelade och jag hade fått testa på lite, men aldrig fattat grejen, så jag la ner min 5 levlade gnome mage inom en timma (jao det tog sin stund för mig att komma dit upp (om den ens blev så hög den tiden.)

Men av någon anledning så testade jag spela på samma gubbe igen.. Och mjo var det inte lite roligare denna gången? FAttade jag inte lite mer? så till slut kom jag la upp till lvl 50 kanske? Minns inte, men kom ganska högt, och då spelade jag ju bara när killen inte gjorde det, ibland kunde det bli lite krig när jag va jätte sugen och han oxå va. Så till slut en sen kall höst dag åkte han coh jag ner till hemma kväll. Köpte mitt egna WoW. (eller om jag köpte det själv.. Jag minns inte, men jag tror jag fick ett av han. (snuttigull^^)


Så iaf, hur många tjejer spelar aktivt WoW? (Jag känner zero!! Och känner bara kanske 4-5 st killar som spelar. Jag känner bara en tjej som faktiskt spelar något alls, tror det är CoD, förutom kanske någon Tv spel någon gång då och då. )

Så jag googlade, det är iaf 11,5 miljoner som spelar aktivt avslöjade Mike Morhaime i början av 2010, i slutat av 2010 kommer det vara runt 12,9 miljoner abonnenter...
En anna rolig grej jag läste var; Den tredje expansionen till World of Warcraft, World of Warcraft: Cataclysm, såldes i 3,3 miljoner exemplar under första dagen på marknaden och 4,7 miljoner exemplar under första månaden. Det är nya försäljningsrekord för ett PC-spel under både en enskild dag och en enskild månad

Men till frågan.. Jag kan inte hitta några siffror på hur många tjejer som spelar WoW. Bara att dom vet att det är ett väldigt lågt antal i gemförelse med killar. Så tills jag hittar en riktigt siffra,

for the Alliance!

Kommentarer

  • Linnéa säger:

    Hej, va roligt med en ännu en WoWande tjej :).

    Vi är iaf minst fyra stycken tjejer av ca 20 aktiva accounts i vårt guild. Inte något svindlande antal men ändå några procent.

    2011-03-08 | 16:28:47
  • Tillie säger:

    Hej! :)

    Trevligt att råkas på. Skönt att veta på riktigt att man inte är själv. Hoppas det går bra för er! Jag håller fortfarande på att lär mig massor:P

    2011-03-08 | 17:23:48
  • Linnéa säger:

    Haha, ja det finns en hel del att lära:) och när man väl tror man har greppat något är det dags för en ny patch som vänder upp och ner på allt ;)...

    Vilken server spelar du på? Vore kul att kunna spela lite tillsammans :)

    2011-03-11 | 11:09:22
  • Felizia säger:

    Hej! Jag spelar också! :)

    Har faktiskt spelat sedan WoW Betan 2004, spelat samma klass som main ända sen dess. Totalt känner jag väl ca 14-15 st tjejer som spelar wow och som jag träffat irl.



    Jag har faktiskt träffat min nu blivande man och far till vårat kommande barn genom WoW! :)



    Nog pratat, det finns fler! :D

    2011-03-11 | 12:01:08
  • Tillie säger:

    Linnéa: Haha ja exakt:D Min pojkvänn försöker ivrigt att lära mig, Kan ju iaf säga att jag fattar saker ganska okej nu än för typ 3 månader sen. haha



    Jag spelar på frostmane:) Håller tummarna att du med gör de!



    Felizia: :D Wii känner mig inte lika ensam längre! Vad spelar du för klass?



    Fasen va coolt. Hoppas allt kommer gå bra med barnet:)

    2011-03-11 | 12:51:55
    Bloggadress: http://thetillie.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Spelar på Twilight's Hammer, finns rätt många tjejer på den servern :-)

    2011-03-23 | 17:46:45
  • Tillie säger:

    Ahh min kille spelade där innan.

    Synd att det inte va på samma ställe:/

    Skulle vara kul å spela med tjejer:)

    2011-03-24 | 14:01:32
    Bloggadress: http://thetillie.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Ah, ja det var synd att ni inte spelade här nu :)

    2011-03-26 | 11:37:25
  • Tillie säger:

    Får säga te om jag flyttar över någon gång;)

    2011-03-26 | 13:04:17
    Bloggadress: http://thetillie.blogg.se/
  • Felizia säger:

    åh satan vad jag är sen med att svara! :) jag spelar Hunter! :D

    2011-03-31 | 12:35:21
  • Tillie säger:

    åhhh neeej! jag hatar hunters! men bara för att dom e helt jäkla omöjliga att vinna över! :O Wtf lixom? Vart spelar du?

    2011-04-01 | 14:11:24
    Bloggadress: http://thetillie.blogg.se/
  • Emelie säger:

    haha, här har du en till med main som Hunter, lvl dessutom upp en mage som alt atm:) kul att se att det är fler som spelar;)

    2012-03-22 | 21:44:03
    Bloggadress: http://emim.blogg.se/

Kommentera inlägget här: