thetillie

Där stod jag i en vit klänning

Kategori: gammalt i arkivet

Ja, det är många som säger detta, men nu e det ju faktiskt 5 år sen jag stod där i vit klänning och en studentmössa, tillsammans med mina kompisar sen 3 år tillbaks. Då kunde jag inte längta mer efter att få springa ut och ta emot folk havets applåder och jubel. Åh jag minns dagen. Med massor av glädje, det ända tråkiga va att jag stod där på flaket och hade lunginflamation. Men en äkta studen skiter i hur kroppen mår och skriker ut sin glädje tillsammans med alla som vill. Studenter orkar mer än någon kan tro, studenterna som va morgontrötta och aldrig orkade hålla sig vakna kan nu helt plötsligt hoppa runt, dricka, krama, skrika och skratta utan att ha en tanke på sägnen. Inte ens dagen efter på skolavslutningen är det svårt att ta sig upp ur sängen, det är ju trots allt sista skolavslutningen.
Jag har till och med sett en studen som natten innan fått blindtarmen bort opererad, han gick med sina vänner och fick både betyg och stod på flaket. Som sagt, en Äkta student orkar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: